سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت فاطمه زهرا (س)
زیارت عاشورا
لینک دوستان
>
[ چهارشنبه 103/2/5 ] [ 3:6 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

مرقد فاطمی(1)

قبر حضرت فاطمه(س) کجاست؟ به جهت این که بعد از پیامبر (ص) به حضرت فاطمه (س) ستم شده بود[1] آن حضرت به همسرش علی (ع) سفارش فرمود که هنگام شب او را غسل دهد و کفن کند و به خاک بسپارد تا کسانی که به او ستم کردند در مراسم ایشان شرکت نکنند و همچنین تصمیم گرفتند که قبرشان مخفی بماند و از همین رهگذر بود که علی بن ابی طالب علیه السلام فاطمه را در تاریکی شب به خاک سپرد و قبرش را مخفی نمود. و برای اینکه دشمنان نتوانند موضع حقیقی قبر را تشخیص دهند صورت چهل قبر تازه در مدینه احداث کرد تا کاملا در اشتباه واقع شوند.

گرچه خود حضرت علی (ع) و فرزندان حضرت زهرا علیهاسلام،جایگاه دفن حضرت زهرا (س) را می دانستند ولی سفارش های فاطمه (س) در مورد اخفاء قبر به طوری جدی و مؤکد بود که هیچ یک از آنان حاضر نشدند آن را معرفی کنند حتی کاری نکردند که از آثار و قرائن موضع قبر شناخته شود. ائمه اطهار هم یقینا از موضع قبر مطلع بودند ولی اجازه نداشتند که این سر الهی را آشکار سازند.[2]
البته بر اساس قرائن موجود، در مورد محل دفن آن حضرت سه احتمال و سه قول وجود دارد:

1. در خانه خودش دفن شده است.
2. در محل روضه (بین منبر و خانه پیامبر) که پیامبر فرمود باغی است از باغ های بهشت.
3. در قبرستان بقیع.[3]
1. تاریخ ‏قم، ص 194.
2. صحیح بخاری، ج 20، ص 447 و ج 13، ص 135.
3.علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 43، ص 191 و 178 و 214، مؤسسه الوفاء، بیروت، لبنان، 1404 ه ق؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج 3، ص 362؛ دلائل الامامه ص 42.


<< مطالب جدیدتر
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره سایت

موضوعات وب
لینک های مفید
- اوقات شرعی -
-
- -
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 237646